24 Hours FestivalFinansiereMåter å få finansiering til et arrangement

Måter å få finansiering til et arrangement

Å ha en ide til en fantastisk begivenhet er, dessverre, den enkle biten. For å få drømmen din til å fungere trenger du penger, og ofte mye av den!

Men ikke la dette frata deg; det er mange måter å finansiere nye arrangementer på. Fra tradisjonelle finansmetoder som banklån til den nye og nye som crowdfunding, har vi skissert 8 forskjellige måter å finansiere begivenhetsideen din på – velg en eller bland og match for å sikre pengene du trenger.

Før du begynner, kan du estimere kostnadene for arrangementet ditt og hvor mye du realistisk kan skaffe fra hver finansieringskilde.

Crowdfunding

Ankomsten av crowdfunding-plattformer som Kickstarter har gjort testingen av lysten til nye arrangementer så mye enklere, slik at arrangørene kan prøve ut ideer før de risikerer kontanter.

Du gir ganske enkelt detaljer om det store, nye arrangementet ditt, angir et innsamlingsmål og ber wannabe-deltakerne løfte om å kjøpe en billett hvis arrangementet finner sted. Hvis det ikke er tilstrekkelig interesse og du ikke når målet ditt, frigjøres de pantsatte pengene.

Derfor er det en risikofri ‘investering’ for de fremmøtte og også for arrangøren, som ikke trenger å stake egne midler. Selv om prosessen er enkel, er det ikke nødvendigvis like lett å tiltrekke seg billettkjøpere.

Du må slå alle du kjenner for å spre ordet om kampanjen din, starte et angrep på sosiale medier og bruke mye tid og ressurser på markedsføring.

Angel Investor

Engleinvestorer er velstående individer eller grupper av mennesker som leter etter investeringsmuligheter. Nettsteder som Angelsden kan hjelpe deg med å koble deg til relevante investorer via personlig introduksjon eller pitching-arrangementer (selvfølgelig mot betaling).

De har 13.000 engleinvestorer og hevder en suksessrate på 90% etter coaching av en «blyinvestor». Imidlertid trenger du å ha litt handelshistorie og være på utkikk etter minst £ 50.000.

Andre ruter for å finne en investor vil være å nærme seg eksisterende kontakter som kjenner og stoler på deg, eller svært målrettede enkeltinvestorer eller spesialiserte investeringsgrupper. Hvis du for eksempel vil starte en konferanse om innovasjoner innen cleantech, kan du henvende deg til en investor med en merittliste innen energi, ikke noen som vanligvis plasserer pengene sine i eiendom.

Besparelser / internt markedsføringsbudsjett

Også kjent som alternativet ‘legg pengene dine der munnen din er!’ Se på dine egne ressurser for å se hvor mye penger du personlig eller selskapet ditt kan sette inn i budsjettet.

Å utsette deg for et visst risikonivå kan demonstrere ditt engasjement og bidra til å oppmuntre andre investorer, sponsorer og partnere til å komme om bord.

Banklån

Bankene deler ikke ut lån så lett som norgelån.com, og det er lite sannsynlig at de vil låne ut mot en begivenhet i seg selv, men hvis du har et selskap med en velprøvd merittliste, kan et forretningslån være et alternativ.

Alternativt kan du låne mot en eksisterende eiendel, for eksempel huset ditt, men med mindre du er 100% sikker på at arrangementet ditt vil bli en suksess, må du tenke på dette før du går inn.

Forhånd billettsalg

Ved å bruke en begivenhetsbillettplattform som Eventbrite kan du begynne å selge billetter lenge før planlagt begivenhetsdato. Ikke bare gjør dette deg i stand til å teste vannet med hensyn til ønsket av begivenhetsideen din, det gir deg også tilgang til litt arbeidskapital.

Hvis du organiserer et arrangement som bruker Eventbrite Payment Processing, er du kvalifisert til å søke om forskuddsbetaling for å motta betaling før arrangementet ditt finner sted.

To ganger i måneden kan du motta en andel av forhåndsbillettsalget ditt, og gi deg viktig kontantstrøm for å få prosjektet ditt fra bakken.

Sponsing

Bedriftssponsing er en veldig effektiv måte å finansiere sentrale elementer i ditt arrangement, og brukes av de aller fleste begivenheter. Sponsorer kommer imidlertid vanligvis om bord etter at arrangementet ditt har kommet av tegnebrettet.

Sponsorer vil vite hvor mange som kommer til ditt arrangement, når og hvor det finner sted, hva som er på agendaen og se markedsføringsplanen din.

Det vil sannsynligvis være nødvendig å få noen kjernefinansiering på plass – eller har folk allerede meldt seg på ditt arrangement – før du henvender deg til sponsorer. Når du gjør det, må du sørge for at du også har ferdigstilt sponsorpakkene dine, og at du er

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

24 festival

24 Hours festival gir barn og unge en unik opplevelse av livsglede, satt i en ramme av aktiviteter, musikk, forkynnelse og utfordringer, der Jesus blir et naturlig midtpunkt.

Kontakt oss

  • Stiftelsen Skjærgårds
  • Postboks 303
  • 3791 Kragerø
  • 24festival@sginfo.no
  • Tlf: 35 98 24 48